Na podstawie art. 69 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2009 Nr 157 poz. 1240 z późniejszymi zmianami) wprowadza się system kontroli zarządczej, którą stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.
Celem kontroli zarządczej jest zapewnienie w szczególności:
1) zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi;
2) skuteczności i efektywności działania;
3) wiarygodności sprawozdań;
4) ochrony zasobów;
5) przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania;
6) efektywności i skuteczności przepływu informacji;
7) zarządzania ryzykiem
W skład kontroli zarządczej w Miejskim Integracyjnym Przedszkolu Nr 10 wchodzą niżej wymienione dokumenty:
1. Zarządzenie Dyrektora w sprawie wprowadzenia Regulaminu Kontroli Zarządczej
2. Rejestr ryzyk na dany rok kalendarzowy
3. Rejestr kategorii ryzyk
4. Arkusz oceny ryzyk
5. Harmonogram kontroli zarządczej na dany rok kalendarzowy
6. Plan działalności przedszkola na dany rok kalendarzowy
7. Procedura zarządzania ryzykiem
8. Wykaz dokumentów w kontroli zarzadzej
8. Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej za dany rok kalendarzowy
9. Arkusze samooceny działalności przedszkola za dany rok kalendarzowy
Metryka
- opublikował: Beata Las – Opolskadata publikacji: 2024-05-17 14:30